de Deurzakkers op ziekenbezoek

Op dinsdag 4 maart bracht Prins Tim d’n Uutzender met zijn gevolg, samen met jeugdprinses Lieke en haar gevolg van CV de Deurzakkers een bezoek aan de zieken in Kalorama en thuis in Ooij.  Als eerste werd Kalorama in Beek aangedaan, waar o.a. Geert Wielersen, The Janssen, Henri van Laanen en Leo van Voorst werden bezocht. Het is erg moeilijk om aan de namen van de zieken te komen, omdat de ziekenhuizen en de verzorgingshuizen het niet meer mogen doorgeven. Daarna nog een huisbezoek gebracht aan Alwin Vernooij en aan de revaliderende ere voorzitter en Grootvorst van de Deurzakkers, Leo Looijschelder. Voor elk van hen was er een fruitmand. Zie de foto’s

Rozenmaöndagoptocht in Beek

Maandag werd voor de 49e keer de Rozenmaöndagoptocht in Beek gehouden.  KNA-Galm liep mee voor de muzikale noot onderweg en de Busband stond langs de route te spelen.  Er stond behoorlijk veel publiek langs de route. Gestart werd bij de hoek Bongerdstraat/Kwartelstraat, waar alle deelnemers eerst langs de beide prinsenwagens van Beek reden en het eindpunt was op de Rijksstraatweg bij Hotel ’t Spijker. Het werd een bonte stoet aan praalwagens, groepen, duo’s en individuelen, waarbij met heel veel snoep werd gegooid. Foto’s deel 1 deel 2 deel 3 deel 4 deel 5

Carnaval in verzorgingshuis ’t Höfke te Beek

 
De mooist verklede bewoners van ’t Höfke in Beek samen met de Deurzakkers en Cavalieren

Woensdagavond, 7 februari, begon de carnaval voor de carnavalsverenigingen De Deurzakkers uit Ooij en de Cavalieren uit Beek met een gezamenlijke pronkzitting in verzorgingshuis ‘t Höfke in Beek. Voor de bewoners van deze zorginstelling is het  al jarenlang een traditie, dat er bij hen op de woensdag voor de carnaval een carnavalsavond wordt gehouden, die door deze beide verenigingen wordt verzorgd. Met muziek van de Bolkhuusband (KNAGalm) en diverse optredens, zoals de solodanseres van de Deurzakkers, de Ooijse KBO Playbackshow, Tina en de twee JJ’s , zang van prins Steven en de Hofbrouwers en diverse anderen, werd het een gezellige avond. Tevens werden de mooist versierde bewoners, bij de man, Theo Dodewaard en bij de vrouwen, mevr. Albers,  bekend gemaakt. Zij kregen elk een onderscheiding van  prins Job en prins Steven en van ’t Höfke zelf. De bewoners hadden zelf onderscheidingen gemaakt voor de prinsen  en hun kabinetten, alsmede voor de presentatoren van deze avond, Zeger  Stappershoef en Paul de Wijze. zie de foto’s deel 1;  deel 2;  deel 3

47e Rozenmaöndagoptocht in Beek.

 

 

Maandag werd voor de 47e de Rozenmaöndagoptocht in Beek gehouden.  KNA-Galm liep mee voor de muzikale noot onderweg en de Busband stond langs de route te spelen.  Er stond behoorlijk veel publiek langs de route, die deze keer voor de tweede keer in omgekeerde volgorde gereden werd. Gestart werd bij de hoek Bongerdstraat/Kwartelstraat, waar alle deelnemers eerst langs de beide prinsenwagens van Beek reden en het eindpunt was op de Rijksstraatweg bij Hotel ’t Spijker. Het werd een bonte stoet aan praalwagens, groepen, duo’s en individuelen, waarbij met heel veel snoep werd gegooid. De prijsuitreiking vond plaats voor Hotel ’t Spijker. Bij de praalwagens had CV “Net Uutgeblazen” de eerste prijs. De 2e prijs was voor “Mag door de Beugel”, 3e prijs  “Altied Lol”, 4e prijs CV “de Niksnutters”, 5e prijs was voor de Ooijse groep “CV NOOIJT Genoeg”, die net op tijd hun wagen weer klaar hadden. Ze waren namelijk in Leuth  tijdens de optocht al in de eerste bocht gestrand. De 6e prijs was voor CV “Wej siek geak ja”. Bij de duo’s was de 1e prijs voor de “Gouden Oude Wieven” en de 2e prijs voor “Mies met de eigen creatie”. Bij de groepen was de 1e prijs voor  “de Beekse Dollies”, de 2e prijs voor “de Raad van Elfjes” met Alles op z’n Frans. Zij hadden tevens de “prinsenprijs”. De 3e prijs was voor “de Kopstukken”.  Na afloop ging het feest door in de feesttent op de Kerkberg. zie de foto’s deel 1; deel 2;  deel 3;  deel 4;  deel 5;  deel 6;  deel 7;  deel 8deel 9;  deel 10;  deel 11;   Bekijk hier de video van de Rozen-Maôndag Optocht van Herman Leensen